Spotkanie z Rzecznikiem Praw Konsumentów
W jaki sposób i czy w ogóle można odejść od umowy kupna towaru? W jaki sposób nie dać się podejść domokrążcom? Biblioteka w Ocicach, we współpracy z Kołem Emerytów i Rencistów w Ocicach, zaprosiła mieszkańców dzielnicy na spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumentów.
Anna Szukalska przestrzegała przede wszystkim przed tzw. pokazami z prezentem, gdzie sprzedawcy wykorzystują przeróżne techniki, aby swoje produkty sprzedać często po dość wygórowanych cenach. Omówione zostały także dokładnie rodzaje zawieranych umów z klientem, w tym umowy kredytowe czy weksle in blanco. Ekspertka wytłumaczyła także, kiedy możemy zwrócić towar w ciągu 14 dni, a kiedy niestety nie mamy takiej możliwości lub jest to utrudnione i sprawę trzeba skierować do sądu.
Drugim bardzo ciekawym i często poruszanym przez konsumentów tematem była sprawa gwarancji i ubezpieczeń. Anna Szukalska zwróciła uwagę na różnicę między rękojmią oraz gwarancją. Spotkanie zakończyło się licznymi pytaniami uczestników, na które Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów odpowiadała w sposób wyczerpujący.
Nadesłała: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Raciborzu