Music-therapy-book. Warsztaty dla dzieci
Wrażliwości na dźwięki, wyczucia melodii oraz tego, jaką mają siłę oddziaływania i moc przekazu powinniśmy uczyć dzieci od najwcześniejszych lat. Zwłaszcza, że wyobraźnia najmłodszych jest szczególnie otwarta na wysyłane sygnały oraz bodźce. W tym przekonaniu utwierdziły nas trzy spotkania warsztatowe (22, 23 i 24 czerwca) z udziałem przedszkolaków.
Zajęcia, prowadzone przez Wandę Kołodziejską, składały się z elementów muzykoterapii (śpiewoterapii, choreoterapii), muzycznej pedagogiki zabawy, gry na instrumentach – flecie, bębenkach, tamburynie, kołatce, grzechotce czy trójkącie oraz zabaw literackich i muzyczno-ruchowych. Ćwiczenia, przez swą różnorodność, w pełni angażowały dzieci rozwijając w nich umiejętność aktywnego słuchania, a także kreatywnego przekładania (niezależnie od indywidualnych talentów i predyspozycji) – słowa na ruch, a muzyki na opis wywołanych nią skojarzeń i emocji.
Cykl zorganizowany został w ramach 3 edycji projektu Performatywna książka. Performatywna Biblioteka, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.