Miejska Biblioteka Publiczna im. Jerzego Fusieckiego w Zabrzu, Centrum Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego w Zabrzu oraz Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Katowicach filia w Zabrzu zapraszają nauczycieli-bibliotekarzy i nauczycieli-polonistów pracujących we wszystkich typach szkół oraz bibliotekarzy z wszystkich typów bibliotek do wzięcia udziału w bezpłatnym seminarium, które jest realizowane w ramach projektu „Książka na piątkę, znakomity początek: rozdanie trzecie”. Projekt ten jest dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Promocja czytelnictwa”.
Seminarium odbędzie się 24 października 2019 roku w budynku Miejskiego Ośrodka Kultury (ul. 3 Maja 91A, 41-800 Zabrze).
Udział w seminarium jest bezpłatny. Koszty dojazdu pozostają po stronie uczestnika. Liczba miejsc na seminarium jest ograniczona, zgłoszeń można dokonywać przez wysłanie zeskanowanych formularzy zgłoszeniowych na adres: warsztaty@biblioteka.zabrze.pl
Zapisy prowadzone są do wyczerpania miejsc, o zakwalifikowaniu się decyduje kolejność zgłoszeń. Po przesłaniu zgłoszeń uczestnicy seminarium otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i zakwalifikowania się na seminarium.
Dodatkowych informacji na temat seminarium chętnie udzieli: Paweł Dobrzelecki (Główny specjalista ds. projektów, promocji i marketingu Miejska Biblioteka Publiczna w Zabrzu, mailowo: pawel.dobrzelecki@biblioteka.zabrze.pl lub telefonicznie: 609 158 965)
PROGRAM:
9.00-10.00 Rejestracja uczestników
10.00-10.15 Rozpoczęcie seminarium: powitanie gości i uczestników przez dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zabrzu Tomasza Iwasiów
10.15-10.45 Justyna Konieczny, Książka na piątkę znakomity początek
10.45-11.30 Grzegorz Kasdepke, Chuligani w bibliotece – czyli jak wychować przyszłych buntowników, marzycieli i wynalazców
11.30-12.00 Przerwa kawowa
12.00-12.45 Anna Czernow, Czytelnictwo dzieci i młodzieży wobec dorosłych oczekiwań
12.45-13.30 Joanna Papuzińska, Sam na sam z książką. Pierwsze samodzielne lektury