[Relacja] MIEJSKA I POWIATOWA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W ZAWIERCIU

Szkolenie bibliotekarzy

SPOTKANIEZa nami kolejny pełen wiedzy dzień. Tym razem zgłębialiśmy tajniki psychologii. Aspekty psychologiczne w codziennej pracy bibliotekarza, komunikacja międzyludzka, to podstawowe kompetencje każdego bibliotekarza. Przekonałyśmy się, że doskonale sprawdzają się tutaj słowa Billego Gatesa o tym, że najbardziej niezadowoleni klienci, to jednocześnie nasze największe źródło nauki, wyciągania wniosków. Dużo miejsca poświęciliśmy analizie czytelnika – klienta. Nauczyliśmy się rozpoznawać klienta roszczeniowego, agresywnego, prowokującego, niezdecydowanego, głośnego i nastoletniego. Wiemy jak rozróżniać i nazywać nasze uczucia i potrzeby. szkolenie

Najtrudniej doszukać się w swoim postępowaniu błędów, ale my już wiemy, że skoncentrowanie na sobie, obwinianie innych, sztywność proceduralna, zakładanie najgorszego czy etykietowanie, nie prowadzi do niczego pozytywnego. Każdy bibliotekarz powinien być asertywny i respektować prawa innych, ustanowić własne granice, być otwartym, szczerym i przyjaznym. Kształtowanie pozytywnych postaw w zdecydowany sposób wpływa na wizerunek instytucji. Czasami wymaga to od nas wiele trudu, ale warto go podjąć.

szkolenie

Szkolenie dofinansowane w ramach programu Partnerstwo dla książki ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury na działania Wyszkolony bibliotekarz zadowolony czytelnik – cykl szkoleń dla bibliotekarzy powiatu zawierciańskiego.

Nadesłała: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Zawierciu