[Relacja] KSIĄŻNICA BESKIDZKA W BIELSKU-BIAŁEJ

Szkolenia dla bibliotekarzy

plakat30 czerwca 2020 r. w Książnicy Beskidzkiej odbyło się kolejne szkolenie
w ramach projektu „Biblioteka(rz) łączy pokolenia czyli szkolenia poświęcone budowaniu oferty dla różnych grup odbiorców”, który biblioteka realizuje w 2020 roku w ramach programu Partnerstwo dla książki dofinansowanego ze środków Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Tym razem  bibliotekarze pracujący w Książnicy Beskidzkiej oraz gminnych bibliotekach publicznych powiatu bielskiego byli uczestnikami warsztatów „Nowe technologie w animacji czytelnictwa. Aplikacje, narzędzia, multimedia, gamifikacja – warsztat praktyczny”.

Szkolenie poprowadził Karol Baranowski – bibliotekarz – nauczyciel w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Krakowie, a od czterech lat bibliotekarz na pół etatu w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w agendzie Arteteka. Członek i Ambasador Sieci Labib. Specjalizuje się w grach miejskich – ich projektowaniem, tworzeniem i przeprowadzaniem. Zajmuje się nowymi technologiami: nowe media, obróbka grafiki, obróbka video. Wirtualna i Rozszerzona Rzeczywistość to także jego pasja. Jest uzależnionym od Internetu, książek i roweru bibliotekarzem nauczycielem, który uczy, bawi, wychowuje. Uwielbia zarówno tworzyć jak i być uczestnikiem gier miejskich. Prowadzi zajęcia z tabletami w swojej bibliotece, warsztaty z nowych technologii, pracuje z dziećmi, młodzieżą, nauczycielami.

sala

Podczas warsztatów uczestnicy przez kilka godzin zanurzyli się w świat pełen innowacyjnych i nowatorskich pomysłów, które pomogą im zaktywizować użytkowników. Bibliotekarze poznali aplikacje i programy do obróbki audio i wideo, do stworzenia plakatu, ulotki informacyjnej, zaproszenia na wydarzenie. Prowadzący przybliżył działania takich programów jak m.in. Mentimeter, Canva, Powtoon, Kahoot czy Genially. Zapoznali się z aktualnymi trendami i sposobami przyciągnięcia użytkowników do biblioteki, szczególnie młodych. Poznali metody wykorzystania gamifikacji w pracy bibliotekarza.

 

Nadesłała: Książnica Beskidzka w Bielsku-Białej