Od szachów do wirtualnej rzeczywistości
Bibliogranie, czyli dzień gier w bibliotece już za nami. A co się wydarzyło tego dnia?
Po pierwsze rozegraliśmy finał turnieju „Czytaj i graj”, w którym uczestnicy grali w dwie gry planszowe: Detektyw Pozytywka na tropie i Mały Książę. Dzięki szkole szachowej Hetman Gliwice uczyliśmy się pięknej sztuki gry w szachy i próbowaliśmy zmierzyć się w pojedynku z mistrzami. ZENonVR, za sprawą rozszerzonej rzeczywistości, sprawił, że wielu osobom zatrzęsły się nogi. USMA – Górnośląski Związek Madżonga zaczarował wiele osób japońską odmianą tej gry do tego stopnia, że w rozgrywce jednej z uczestniczek udało się zdobyć najwyżej punktowany układ w grze. Duże zainteresowanie wzbudziły przygotowane dodatkowo: spotkanie autorskie z Marcinem Brykczyńskim, prelekcja Piotra Milewskiego na temat gier w przestrzeni realnej oraz warsztaty malowania figurek strażników ze Śródziemia i kreatywnego zamieniania fabuły w grę, a książkopuzzle w rozmiarze XXL (100 x 140 cm), z pięknymi ilustracjami z książek Wydawnictwa Dwie Siostry, okazały się hitem. To było prawdziwe święto gier!
Projekt Bibliogranie odbył się w ramach obchodów International Games Week @ your library, a działanie zostało dofinansowane ze środków MKiDN pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.