Mobilna gra literacka w Książnicy Beskidzkiej
Wyobraźcie sobie, że nagle budzicie się w średniowiecznej osadzie… Tam, gdzie stały apartamentowce ciągnie się las, po waszych domach ślad wszelki zaginął, o żadnych wygodach nie ma mowy. Wokół jest ciemno i tak jakby strasznie. Podchodzi do Was starzec
i mówi: „Długo na ciebie czekaliśmy, czcigodny kapłanie…” .
Tak wyglądała zapowiedź pierwszej w historii biblioteki mobilnej gry miejskiej „Podróż do świata pierwszych Słowian” inspirowanej książką „Bestiariusz słowiański” autorstwa Pawła Zycha oraz Witolda Vargasa, która odbyła się 21 listopada 2019 r. w Książnicy Beskidzkiej.
Grę stworzono w aplikacji ActionTrack, która jest fińską platformą do tworzenia tego typu gier. Rozgrywkę osadzono na mapie Google w formie mobilnego szlaku literackiego w wybranych przez nas miejscach. Wystarczył smartfon i dostęp do Internetu. Gracze rozwiązywali zagadki, odpowiadali na pytania, kierowali się do różnych zaaranżowanych miejsc (Chata Kapłana, Pracownia Czarnoksiężnika) za pomocą GPS, skanowali kody QR poznając pradawny świat Słowian i legendarne stwory.
Gra została stworzona przez bibliotekarzy pracujących w Książnicy Beskidzkiej w ramach projektu „Od A do Z czyli z alfabetu szkoleń dla bibliotekarzy” dofinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Dzięki organizacji szkoleń bibliotekarze zdobyli umiejętności w zakresie tworzenia mobilnych gier, które są skutecznym działaniem promującym bibliotekę
i czytelnictwo.
Nadesłała: Książnica Beskidzka