[Zaproszenie] Re-Animuj się – szkolenia dla bibliotekarzy

Stowarzyszenie LABiB zaprasza biblioteki publiczne do udziału w siódmej edycji konkursu „Re-Animuj się!”. Nagrodami w konkursie są szkolenia prowadzone przez bibliotekarzy – praktyków, Ambasadorów Stowarzyszenia LABiB. Na zgłoszenia czekamy do 30 kwietnia 2022 roku

Zależy Ci na rozwoju zespołu Twojej biblioteki? 

Marzą Ci się niebanalne warsztaty z kreatywności lub komunikacji? 

Chcesz skonsultować swój pomysł na działania z bibliotekarzem-praktykiem? 

Nie czekaj zgłoś swoją bibliotekę do konkursu „Re-Animuj się!” i wygraj warsztat Ambasadora LABiB! Wystarczy napisać dlaczego właśnie dla twojej biblioteki ma przeprowadzić warsztat Ambasador i wypełnić formularz online. Udział w konkursie jest bezpłatny, a zwycięskie biblioteki nie pokrywają żadnych kosztów związanych z warsztatem. Konkurs realizowany jest w ramach projektu „Re-Animuj się – szkolenia dla bibliotekarzy”. Projekt ten jest dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Partnerstwo dla książki”. 

Jak się zgłosić? 

Do 30 kwietnia 2022 r. wypełnij i prześlij formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem: formularz online 

Ewentualne pytania prześlij mailem na adres: ambasadorowie@labib.pl Lista zwycięskich bibliotek zostanie ogłoszona 5.05.2022 r. 

Zapoznaj się z Regulaminem konkursu dostępnym pod adresem https://tiny.pl/98qsw 

TEMATYKA WARSZTATÓW

Dodaj podtytuł 

Biblioteka Opowieści — storytelling w animacji czytelnictwa i działaniach bibliotecznych 

Opowiadanie i poznawanie ciekawych historii leży w naturze człowieka. To jeden z głównych powodów, dla których wciąż odwiedzamy biblioteki. W tym kontekście ciekawą metodą, z której mogą czerpać bibliotekarze jest Storytelling. 

Dodaj podtytuł 

Schematy opowiadania historii, to doskonały punkt wyjścia do rozmowy i analizy tekstów omawianych podczas Dyskusyjnych Klubów Książki jak również spotkań i warsztatów dedykowanych różnym grupom wiekowym. Kolejnym krokiem może być zachęcenie użytkowników do nauki tworzenia i opowiadania własnych historii. Gromadzenie społeczności wokół idei opowieści zawiera zarówno elementy integracji, aktywizacji jak również rozwijania kreatywności oraz umiejętności pięknego mówienia i pracy twórczej. 

Podczas szkolenia uczestnicy poznają różne sposoby tworzenia angażujących opowieści. Dowiedzą się m.in. jak pracować z motywem Podróży Bohatera, kośćmi opowieści, czy kartami metaforycznymi zarówno indywidualnie jak i z grupą. Będą mieli możliwość przetestowania narzędzi storytellingowych, które przydadzą się w różnych aspektach pracy ze społecznością lokalną. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: koncepcję i program własnej biblioteki opowieści, która pomoże im zintegrować i zaktywizować społeczność lokalną. Pod okiem trenera opracują też scenariusze warsztatów dla wybranej grupy wiekowej. 

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Monika Schmeichel – Zarzeczna 

Grywalizacja jako metoda projektowania działań bibliotecznych 

Praca z czytelnikami wszystkich grup wiekowych wymaga odpowiedniego przygotowania zarówno merytorycznego jak i metodycznego. Istnieje wiele technik i metod. Jedną z nich jest grywalizacja, która pozwala na projektowanie działań edukacyjnych, promocyjnych, społecznych polegająca na używaniu elementów znanych z gier (planszowych, komputerowych, logicznych, zręcznościowych, terenowych, miejskich) do pracy z czytelnikami. 

Uczestnicy warsztatów dowiedzą się jak przeprowadzić proces projektowania grywalizacji, stworzą przykładowy scenariusz gry miejskiej. Poznają narzędzia i aplikacje wspomagające proces projektowania. Warsztaty będą obejmować zarówno proces projektowania działań rywalizacyjnych jak i omówienie na praktycznych przykładach różnego rodzaju udanych projektów grywalizacyjnych. Dobrze zaprojektowana grywalizacja to innowacyjna praca z czytelnikami, promocja działań biblioteki oraz zwiększona integracja społeczeństwa lokalneg0. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: Scenariusz gry terenowej do przeprowadzenia ze społecznością lokalną. 

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadzący: Karol Baranowski 

Z młodzieżą – czy dla młodzieży? Autentyczne uczestnictwo młodych w kulturze i jak je wypracować w swojej bibliotece Czy młodzież naprawdę jest szczególnie wymagającą grupą odbiorców, która rzadko korzysta z oferty biblioteki? Dlaczego warto tworzyć ofertę nie DLA młodzieży, ale WSPÓLNIE z młodzieżą? Jak przygotować takie działania, które będą odpowiadały na realne potrzeby młodych ludzi? Po jakie narzędzia sięgnąć, kiedy już pracujemy z grupą młodzieży? Między innymi na te pytania odpowiemy podczas szkolenia. 

Korzyści dla uczestników szkolenia: 

poznanie różnych strategii uczestnictwa młodzieży i umiejętność wyboru tych najbardziej optymalnych dla grupy, z którą pracujemy i dla możliwości biblioteki 

poznanie wybranych metod badania potrzeb młodzieży 

poznanie czynników motywujących młodych ludzi do aktywnego angażowania się w różne działania poznanie narzędzi przydatnych w pracy z grupą młodzieży (np. narzędzia coachingowe, energizery, gry i inne) rozszerzenie oferty biblioteki poprzez proponowanie nowych form działań dla młodzieży 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: spójną koncepcję działania skierowanego do młodzieży i realizującego założenia autentycznego uczestnictwa. Dodatkowo uczestnicy opracują scenariusz angażującego warsztatu dedykowanego młodzieży i/lub młodym dorosłym. 

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca — Agata Warywoda 

Jak zaplanować, zorganizować i zrealizować lokalny mini konwent? 

Biblioteki często narzekają, że nie odwiedzają ich młodzi użytkownicy. Tymczasem wydarzenia poświęcone kulturze popularnej przyciągają tłumy radosnych, często poprzebieranych za ulubionych bohaterów młodych ludzi. Dlaczego więc nie zaprosić kultury popularnej dla biblioteki? Zorganizujmy coś, co przyciągnie młodzież i młodych dorosłych, nie zapominając o dzieciach i całych rodzinach! 

Na warsztatach porozmawiamy o fenomenie tzw. fandomów oraz przyjrzymy się dobrym praktykom w zakresie organizowania wydarzeń popkulturowych przez inne biblioteki. Zmapujemy zasoby ludzkie i nie tylko naszej biblioteki oraz jej otoczenia, zastanowimy się, jak włączyć młodych odbiorców do naszych działań i wspólnie przygotujemy wydarzenie, które zmieni wizerunek biblioteki w oczach młodzieży. Gwarantuję dobrą zabawę! 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: koncepcję i scenariusz wydarzenia poświęconego kulturze popularnej dla młodzieży. 

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Marta Kostecka

Nasze miejsce – biblioteka. W jaki sposób zaangażować czytelników w sprawy biblioteki i sprawić, by stali się naszymi ambasadorami? 

Celem warsztatu jest poznanie i wybranie właściwych metod współpracy z ludźmi najbardziej po bibliotekarzach zainteresowanymi istnieniem biblioteki. Podczas zajęć zajmiemy się diagnozowaniem potrzeb naszego środowiska lokalnego i zastanowimy się jak na te potrzeby może odpowiedzieć biblioteka. Wykorzystując UX i DT przygotowujemy mapę usługi i określimy, w jakich kierunkach powinna rozwijać się nasza instytucja oraz jak wykorzystać mocne strony zespołu, aby praca nad zadaniami przynosiła nam — pracownikom – satysfakcję i poczucie spełnienia. Efektem warsztatu będzie propozycja konkretnych działań, w które zaangażujemy naszych odbiorców. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: Projekt kampanii na rzecz biblioteki z czytelnikami / odbiorcami w roli głównej 

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Natalia Gromow 

Inspiratorium — kreatywne metody pracy z dziećmi i młodzieżą w bibliotece 

W jaki sposób szybko i bezkosztowo przygotować atrakcyjne, kreatywne, angażujące zajęcia dla dzieci/młodzieży w bibliotece? W obecnych czasach, obok rzetelnego warsztatu bibliotekarza równie cenna i oczekiwana przez czytelników jest szeroko rozumiana kreatywność i innowacyjność. 

Celem warsztatu jest przedstawienie twórczych, kreatywnych i innowacyjnych metod pracy z młodym czytelnikiem oraz ćwiczeń, które warto wykorzystać w projektach promujących czytelnictwo. Zaprezentowane i omówione zostaną niekonwencjonalne pomysły promujące czytanie. Połączenie słowa pisanego i mówionego – tak niewiele trzeba, aby przygotować inspirujące warsztaty, gry i zabawy. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: scenariusze do cyklu kreatywnych zajęć czytelniczych dla dzieci/młodzieży 

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Aleksandra Kopczyńska 

Interpretacja dziedzictwa. Czyli jak zaprezentować rodzinne historie, aby wzbudzić zaciekawienie innych 

Dziedzictwo to wartość — zarówno materialna jak i duchowa. O dziedzictwie należy edukować, ponieważ stanowi element życia każdego z nas i następnych pokoleń. Rola bibliotekarza-facylitatora jest w tym procesie nie do przecenienia. Tematem warsztatów będzie odkrywanie i upowszechnianie społecznego wymiaru dziedzictwa kulturowego, jego interpretacja poprzez poznawanie i wykorzystanie własnych archiwów i tradycji rodzinnej. 

Temat został podzielony na dwa moduły: 

1) teoria: definicje, przykłady związane z tematem dziedzictwa, zasady interpretacji wg. Freemana Tildena, kierunki wsparcia przydatne bibliotekom w realizacji takich działań. 

2) praktyka: sposoby integracji grupy wokół określonego tematu (metodologia Active Citizens), przygotowanie planu tworzenia wystaw z dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego tak, aby były atrakcyjne dla odbiorcy w każdym wieku 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: założenia konieczne do stworzenia wystawy rodzinnych historii i pamiątek oraz jej udostępnienie lokalnej społeczności 

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Lidia Maria Jedlińska

Ale dlaczego? – kulturalna pobudka w bibliotece 

Kreatywność jest określana jako kompetencja przyszłości. Jak się okazuje, nie jest to coś z czym się rodzimy. Kreatywności możemy się nauczyć, wytrenować. Widzimy też ogromną potrzebę treningu umiejętności społecznych. Podczas warsztatu uczestnicy poznają szereg ćwiczeń, gier i zabaw do wykorzystania z użytkownikiem w każdym wieku. Co więcej — nie tylko je poznają, ale też przetestują na własnej skórze. Dzięki temu będą mogli doświadczyć tego, co czeka ich użytkowników. Staną się aktywnym odbiorcą tych propozycji. Znajdzie się też chwila na mały trening uważności i inne ciekawe techniki związane z rozwojem umiejętności społecznych. Otrzymają przygotowane opisy proponowanych aktywności w formie wydrukowanych materiałów szkoleniowych. 

W części teoretycznej pokazane zostaną przykłady działań, w których wykorzystano gry, zabawy, ćwiczenia związane z umiejętnościami społecznymi. Przedstawiony zostanie szeroki warsztat działań (zwrócona zostanie uwaga na to, że narzędzia można wykorzystać w wieloraki sposób. W części praktycznej uczestnicy poznają narzędzia i przetestują na sobie. Sprawdzą, jak będą czuć się w czasie ich prowadzenia, poznają siebie z nieco innej perspektywy. W ostatniej części będą pracować grupowo nad scenariuszami działań (na podstawie wylosowanego tematu przewodniego) z wykorzystaniem poznanych technik i narzędzi. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: scenariusz działania, w którym wykorzystują poznane podczas warsztatów narzędzia (gry, zabawy, itd.). Określą, do czego mogą je wykorzystać i z jakimi grupami wiekowymi. SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Beata Rogalska 

Dostępność architektoniczna, cyfrowa, komunikacyjna i kulturalno-informacyjna bibliotek. Działania włączające

Osoby z niepełnosprawnościami słuchu, wzroku, narządów ruchu odwiedzają naszą bibliotekę. A może tak nie jest? Co zrobić, by nasza instytucja była w jak największym stopniu dostępna pod względem architektonicznym? Jak się komunikować? Jaką ofertę kulturalną zaproponować? W jaki sposób informować o naszych działaniach? Nad tym będziemy pracować podczas warsztatów. Poruszymy również kwestię dostępności strony internetowej i opisu alternatywnego do zdjęć. Z pakietu informacji będziecie mogli wybrać coś, co możecie zaadoptować w swojej bibliotece, by była przyjazna osobom z niepełnosprawnościami. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: projekt kulturalny włączający i angażujący odbiorców, uwzględniający osoby z niepełnosprawnościami wzroku i/lub słuchu. 

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Anna Rutkowska 

Biblioteka tu wszystko gra! 

Czy gry planszowe mogą przyciągnąć do biblioteki nowych użytkowników ? Podczas warsztatów udowodnię że tak. Pokażę jak zacząć przygodę z grami planszowymi, jakie gry sprawdzą się w bibliotece, gdzie ich szukać i jak zorganizować ich wypożyczanie. Podczas warsztatów wspólnie wypracujemy jak za pomocą gier planszowych promować czytelnictwo i tworzyć ciekawe wydarzenia tematyczne dla mieszkańców. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: Wprowadzenie nowej usługi dla użytkowników, wypożyczalni gier planszowych oraz przeprowadzenie spotkania tematycznego na kanwie wybranej gry planszowej. SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadzący: Paweł Dobrzelecki

Teatr Kamishibai jako nowa forma pracy z najmłodszymi czytelnikami w bibliotece 

Teatr Kamishibai to forma pracy, która nie jest do końca znana wszystkim bibliotekarzom. A szkoda, bo jest ciekawa i wyzwala kreatywność w najmłodszych czytelnikach. Na warsztatach zamierzam omówić czym jest teatr Kamishibai, jaka jest geneza jego powstania. Przedstawię też 1 – 2 opowieści (przedstawienia) w konwencji teatru Kamishibai dostosowane do wieku dzieci. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: koncepcję warsztatów z wykorzystaniem Teatru Kamishibai SZKOLENIE POTRWA 2 DNI / prowadząca: Sylwia Jaguszewska 

Biblioteka w przestrzeni 

Jeżeli nie po drodze Ci do biblioteki, to biblioteka przyjdzie do Ciebie. Współczesna biblioteka powinna być miejscem otwartym oraz obecnym poza jej murami. Mieszkańcy powinni spotykać jej działalność w swoim codziennym otoczeniu. Celem warsztatu jest poznanie przez uczestników metod pracy animacyjnej, promocyjnej i diagnostycznej w przestrzeniach miejskich. W części teoretycznej uczestnikom zaprezentowane i omówione zostaną różne działania promocyjne, animacyjne i diagnostyczne prowadzone poza murami instytucji. W części praktycznej uczestnicy przygotują i przeprowadzą działania w przestrzeni. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: działania w przestrzeni, które uczestnicy będą mogli wykorzystać w codziennej pracy. 

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadzący: Przemek Waczyński 

Biblioteka bezpieczna — jak zadbać o bezpieczeństwo pracowników i użytkowników biblioteki 

Akty agresji i przemocy coraz częściej dotykają instytucji publicznych ich pracowników i interesantów. Pandemia, w powszechnym odczuciu, dodatkowo negatywnie wpłynęła na kondycję psychiczną wielu osób zwiększając poziom agresji społecznej. Zagrożenie można jednak ograniczać poprzez przeszkolenie bibliotekarzy i pracowników bibliotek w zakresie postępowania w atypowych sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia oraz wprowadzanie procedur działania w sytuacjach kryzysowych. Najważniejsza jest bowiem w takich przypadkach znajomość zasad właściwego reagowania. 

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: procedury działania zabezpieczającego bibliotekę SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadzący: Jerzy Woźniakiewicz

AMBASADORZY 

Karol Baranowski – Rocznik Orwellowski. Ukończył z powodzeniem studia na kierunku Informacja Naukowa i Bibliotekoznawstwo na Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Bibliotekarz w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Krakowie oraz Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie. Prowadzi zajęcia dla czytelników, lekcje biblioteczne i warsztaty dla dzieci i młodzieży, organizuje gry miejskie i gry biblioteczne (edukacyjne, historyczne i literackie). Współorganizator Odjazdowego Bibliotekarza w Krakowie od 2011 roku, stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2019 roku. 

Paweł Dobrzelecki – Bibliotekarz, trener, animator – absolwent IBiIN Uniwersytetu Śląskiego oraz studiów podyplomowych zarządzanie w kulturze na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Od początku swojej pracy zawodowej związany z Miejską Biblioteką Publiczną w Zabrzu, w której przeszedł przez wszystkie szczeble bibliotecznej hierarchii, obecnie pełni obowiązki Zastępcy Dyrektora. Miłośnik alternatywnych form edukacji, koordynator oraz inicjator projektów realizowanych w bibliotece. Ogólnopolski Bibliotekarz roku 2018, stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie upowszechniania kultury. 

Natalia Gromow – Absolwentka historii na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych Marketing kultury (Uniwersytet Warszawski) i Innowacyjne praktyki Public Relations (Uniwersytet Gdański). Uczestniczyła w tworzeniu programu rzecznictwa dla bibliotek: Docenić Bibliotekę. Od kwietnia 2016 r. dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gdyni, wcześniej pracowała w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej w Gdańsku na stanowisku kierownika Działu Marketingu i PR oraz rzecznika prasowego. Pomysłodawczyni i osoba odpowiedzialna za wdrożenie Karty do Kultury, inicjatorka ogólnopolskiej (nie)konferencji dla pracowników bibliotek Kierunek-Wizerunek, programu wymiany bibliotekarzy Praktyka dla praktyka oraz wielu kampanii marketingowych promujących czytelnictwo i korzystanie z bibliotek. Współzałożycielka Stowarzyszenia LABiB. 

Maria Jedlińska – pracuje w Dziale Edukacji, Nauki i Badań WBP w Krakowie; zajmuje się integracją społeczną i cyfrową osób starszych. Pomysłodawca i koordynator programu „Szkoła @ktywnego Seniora-S@S”. Ambasador programu Grundtvig, EPALE (2015- 2017), sieci LABIB, facylitator Active Citizens British Council. Członek organizacji pozarządowych; dr n.przyrodniczych. 

Anna Rutkowska – absolwentka historii Uniwersytetu Szczecińskiego (2000) oraz podyplomowo Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej (2001). Od 2001 roku związana z Miejską Biblioteką Publiczną w Szczecinie, w której pracowała jako bibliotekarka, przez jedenaście lat kierowała filią nr 28, największą placówką położoną w centrum Szczecina. W tym czasie ukończyła podyplomowo Zarządzanie Przedsiębiorstwem w Wyższej Szkole Zarządzania (2012). Od sześciu lat kieruje Działem Promocji w MBP. Koordynowała projekty realizowane w bibliotece, również takie, które włączały osoby z dysfunkcją wzroku i słuchu w życie kulturalne. Wybrane projekty: „Biblioteka przyjazna niewidomym”, „Miganie kultury”, „Nie(p)odległe krajobrazy”, „Cztery strony świata”, „Widzieć więcej, niż się widzi – wiedzieć więcej, niż się wie”.LAB. 

Monika Schmeichel-Zarzeczna – studiowała historię sztuki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Ukończyła Akademię Liderów Kultury prowadzoną przez wrocławski Ośrodek Kultury i Sztuki,  Akademię Animatorów Stowarzyszenia „Klanza” oraz Szkołę Trenerów biznesu Akademii SET. Obecnie kierownik Filii nr 38 w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie. W bibliotecznym świecie zajmuje się prowadzeniem działań wykorzystujących nowe technologie w edukacji, pisaniem projektów oraz wspieraniem rozwoju osób z różnych grup wiekowych. Od 9 lat współpracuje z Ośrodkiem Praktyk Teatralnych „Gardzienice”. Członkini i ambasadorka Stowarzyszenia LABiB, ambasadorka EPALE e-platformy na rzecz uczenia się dorosłych w Europie, trenerka w programie Lekcja:Enter

Agata Warywoda – Trenerka i bibliotekarka, absolwentka Informacji naukowej i bibliotekoznawstwa na UMCSie w Lublinie (2012), Studium Pracy z Grupą i Zespołem w Krakowie (2017) oraz Akademii Trenerów w SWPS w Katowicach (2019). Członkini i Ambasadorka Stowarzyszenia LABiB oraz współtwórczyni bloga Present Simple. Ze środowiskiem bibliotek związana od 10 lat. Obecnie pracuje jako specjalista ds. działań edukacyjnych w Krośnieńskiej Bibliotece Publicznej. Współpracuje z Akademickim Centrum Rozwoju Osobistego i Psychoterapii w Rzeszowie, gdzie przygotowuje i prowadzi warsztaty z zakresu rozwoju osobistego i pracy z grupą. Swoją pracę trenerską poddaje superwizji oraz doskonali uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach. 

Jerzy Woźniakiewicz – od 2011 r. dyrektor Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie. Wcześniej zajmował się PR w bibliotece i jednostkach samorządowych. Ukończył studia z zakresu zarządzania w kulturze, a także bezpieczeństwa publicznego i zarządzania kryzysowego oraz politologii. Specjalizuje się w zagadnieniach bezpieczeństwa w bibliotekach i innych instytucjach kultury, w tym mieszczących się obiektach zabytkowych. Współtworzył program poprawy bezpieczeństwa dla miasta Krakowa na lata 2018-2020 pn. „Bezpieczny Kraków” oraz koordynował jego segment dot. m.in. ratownictwa i prewencji antyterrorystycznej. Członek Stowarzyszenia Labib. Ratownik. Były, doświadczony samorządowiec. Interesuje się nowymi technologiami, zwłaszcza w zastosowaniach bibliotecznych. 

Aleksandra Kopczyńska — bibliotekarka na co dzień pracująca w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Hrubieszowie, absolwentka historii, bibliotekoznawstwa, pedagogiki i archiwistyki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, oraz studiów podyplomowych — Broker informacji na Uniwersytecie Jagiellońskim, Diagnoza i terapia pedagogiczna w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie. Trenerka i biblioterapeutka. Prowadzi kreatywne zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych wykorzystując nowe technologie w służbie książki. Szkoli bibliotekarzy i nauczycieli z zakresu nowych technologii, kreatywności, promocji czytelnictwa. Działa na rzecz rozwoju społecznego. W wolnym czasie miłośniczka dobrych kryminałów i długich spacerów z psem. 

Marta Kostecka — edukatorka, polonistka i bibliotekarka. Specjalizuje się głównie w edukacji cyfrowej i medialnej. Prowadzi liczne warsztaty dla bibliotekarzy i pracowników kultury z zakresu nowych mediów i nowych technologii. Działa społecznie, należy do stowarzyszenia LABIB. Prowadzi stowarzyszenie zajmujące się kulturą popularną ze szczególnym uwzględnieniem komiksu „POP-ART”. 

Beata Rogalska Absolwentka bibliotekoznawstwa i informacji naukowej na Uniwersytecie Warszawskim, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie w Białymstoku, a także studiów podyplomowych na kierunku menedżer kultury w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku. 

Od lipca 2018 roku pełni funkcję dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Krypnie Kościelnym a wcześniej pracowała na stanowiskach bibliotekarskich w tej samej bibliotece. Inicjatorka wielu działań bibliotecznych, pomysłodawca i koordynator wielu projektów, a zwłaszcza kierowanych do młodzieży i dzieci. Na terenie gminy wprowadza często niekonwencjonalne, innowacyjne pomysły, które spotykają się z aprobatą mieszkańców. Stara się, by biblioteka była postrzegana jako miejsce aktywne, nowoczesne, otwarte i przyjazne. Ponadto żona i mama. 

Sylwia Jaguszewska – Jest nauczycielem bibliotekarzem w Zespole Szkół Sportowych im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej w Szczecinie, pełni funkcję sekretarza w Towarzystwie Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich (oddziale szczecińskim), w swojej pracy pokazuje, że biblioteka szkolna to nie tylko wypożyczanie lektur szkolnych! Dlatego też stara się ją czynić atrakcyjną w oczach czytelników jak tylko może poprzez udział w licznych akcjach, projektach i programach. Jest autorką wielu artykułów nt. pracy biblioteki szkolnej (m.in. „Biblioteka w szkole” , „Refleksje”, „Dialogi”).Jest też entuzjastką teatru Kamishibai, który stał się nieodłącznym elementem jej pracy z najmłodszymi czytelnikami. W czasie BIBLIOLAB–u w Szczecinie w 2018 r. była ekspertem stolikowym w zakresie tego właśnie tematu. 

Przemek Waczyński — Animator i menadżer kultury, absolwent Uniwersytetu w Białymstoku. Studiował na kierunkach Pedagogika Kulturoznawcza oraz Animacja Kultury z Arteterapią, Menedżerskie Studia Podyplomowe i Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Absolwent XVI Edycji Szkoły Liderów PAFW. Od 2009 roku pracownik Miejsko-Gminnego Centrum Kultury i Sportu w Choroszczy (w tym też Biblioteki Publicznej), zaś w latach 2015-2021 dyrektor tej placówki. Zajmuje się organizacją imprez, wydarzeń i akcji kulturalnych. Od 2020 roku Animator w Programie Dom Kultury Plus. Swoją wiedzę i doświadczenie zdobywał uczestnicząc w dziesiątkach szkoleń, spotkań i wizyt studyjnych w najlepszych ośrodkach kultury w Polsce. Stale się doskonali biorąc udział w wielu szkoleniach i kursach z zakresu działalności kulturalnej i edukacji. Koordynował lub współpracował przy realizacji projektów kulturalnych i edukacyjnych, społecznych.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *